Pár mojich bermudských poznámok

Dovolenka zahŕňajúca nejaký „ostrovný čas“ bola dávno naplánovaná, pretože od mojej poslednej návštevy Bermud uplynulo viac ako 25 rokov a môj manžel na tomto krásnom malom ostrove nikdy nebol. Bermudy sú jedným z najkozmopolitnejších ostrovov v Atlantickom Karibiku. Tento malý ostrov má bývalý britský vplyv, medzinárodnú bankovú prítomnosť a dobre vybudovanú komunitu. Na Bermudy sa dostanete lietadlom len za 3 hodiny z New Yorku a sú ľahko dostupné z veľkej časti východného pobrežia USA. S pôvabom ľahkého prístupu, pohodlnou západnou perspektívou a spoľahlivým turistickým odvetvím je ostrov fantastickým dovolenkovým miestom. Vzhľadom na exkluzívnu turistickú klientelu na Bermudách a nedostatok ornej pôdy je ostrov drahý.

Jedlo v reštaurácii je nepopierateľne zamerané na dav turistov a podľa toho aj cenovo. Samozrejme sú tu niektoré miestne miesta vrátane takmer skrytého drahokamu Harryho, ktorý sme našli jedného večera. Harryho reštauráciu nájdete v kancelárskom komplexe pri prístave Hamilton. Táto reštaurácia má príjemnú terasu v tichej slepej uličke na konci prístavu. Má tiež rozsiahle barové menu (jedlo a pitie), odporučil by som krevety zo soli a korenia a carpaccio z tuniaka. Z tohto miesta nie je možné odísť hladný alebo smädný. Chápeme tiež, že piatkové popoludnia je na tomto mieste počas šťastnej hodiny rušné.

Okrem jedla u Harryho sme na Bermudách mali zmiešané kulinárske zážitky. Kokosové orechy v hoteli The Reefs dostali niekoľko recenzií od rôznych skupín ľudí, takže to znelo ako miesto, ktoré musíme vyskúšať. Reštaurácia sa nachádza na okraji vody, kde môžete stolovať na terase s výhľadom na príboj alebo pri stole na piesočnatej pláži. Ukazovateľom však mala byť večera s fixnou cenou 75 dolárov. Jedlo bolo sklamaním a jednoznačne vytvorené pre dav turistov. Odporúčame ísť na kokteil a pozrieť sa na výhľad a scenériu, ale vynechať ich balíkovú večeru. Majú ďalšiu fantastickú terasu s výhľadom na oceán a pláž na úrovni cesty. Aj toto by bolo nádherné miesto na drink.

Poslednú noc sme vyskúšali The Waterlog Inn spojený s princeznou zo Southamptonu. Je to klasický steakhouse. Jedlo aj služba boli mimoriadne dobré. Reštaurácia bola plná, možno s tými ľuďmi boli sklamaní aj Kokosy. Môj manžel by odporučil túto reštauráciu na základe výberu vína. Zostávam však na plote, pretože reštauráciu možno nájsť v akomkoľvek veľkom severoamerickom meste. Neskúšali sme, aj keď sme mali, jedáleň na majáku Gibbs Hill. Maják je na kopci a vonkajšia reštaurácia má najlepší výhľad na ostrov. Skúste to a dajte nám vedieť.

Káva na Bermudách bola sklamaním. Hamilton má niekoľko miest, kde sa podáva espresso, vrátane kaviarne Hamilton Princess. Prvým miestom, ktoré sme vyskúšali, bola kaviareň v Miles Market. Latté pripravovali dvaja baristi, ktorých oveľa viac zaujímalo telefonovanie ako obsluha zákazníkov. Nasledujúci deň sme sa odvážili trochu ďalej do Common Ground, ktorý nájdete v uličke, hneď vedľa Front Street. Common Ground latte bolo zlepšením oproti predchádzajúcemu dňu, aj keď trochu mliečne. Dali sme ich jedlu slušné hodnotenie. Môj manžel mal raňajkový sendvič BLT s vajcom. Bol vyrobený na objednávku a pekne prezentovaný. Reštaurácia s najvyšším miestnym hodnotením je Rock Island na Reid Street. V nedeľu ráno som sa odvážil zistiť, či je Rock Island naozaj miestom na kávu. Bola to však neúspešná misia, v Hamiltone nie je v nedeľu ráno vôbec nič otvorené. Dokonca aj obchod Juice and Java na Front Street sa otvára iba o 14:00. Moja neúspešná kávová misia ma zaviedla späť do spomínanej kaviarne Hamilton Princess, ktorá mala pred dverami rad hotelových hostí a ostrovanov, ktorí práve skončili svoje cestné bicykle. Doslova je to jediná kaviareň otvorená v nedeľu v Hamiltone a káva bola hrozná.

Napriek neuspokojivým potravinovým zážitkom ponúkajú Bermudy širokú škálu turistických atrakcií a aktivít. Ostrov je malý a ľahko preskúmateľný. Trajektový a autobusový systém fungujú v tandeme, s malým úsilím sa z Hamiltonu dostanete na ktorýkoľvek koniec ostrova asi za 60 minút. V každom smere sú k dispozícii až 4 autobusové linky a niekoľko možností trajektov počas pracovných dní. Skôr než sa vydáte na prieskum, skontrolujte si plán otvárania múzea a pevnosti, pretože sme zistili, že Fort St Catherine je otvorená iba počas pracovných dní. Odporúčame stráviť aspoň pol dňa v Royal Naval Dockyard a preskúmať Bermudské námorné múzeum a Dom komisára. Uvedomte si však, že Royal Naval Dockyard je tiež prístavom pre výletné lode navštevujúce ostrov, takže očakávajte značný počet turistických obchodov a súvisiace vysoké ceny.

St George’s sa nachádza na druhom konci (východne) ostrova. Toto mestečko je krokom späť v čase do 19. storočia a je zapísané na zozname svetového dedičstva UNESCO. Tento malý prístav má stále dláždené ulice a uličky. Existuje niekoľko atraktívnych obchodov a reštaurácií. Nezabudnite navštíviť Tobacco Bay a zaplávať si alebo si dať drink s výhľadom na oceán. Do St George’s sa dostanete loďou počas pracovných dní alebo ktorýmkoľvek zo 4 autobusov každý deň v týždni.

Maják Gibbs Hill sa nachádza na najvyššom bode ostrova, bol postavený v roku 1844 a je najstarším liatinovým majákom na svete. Kopec je vysoký 245 stôp a samotný maják meria 117 stôp. 1000-wattová žiarovka je umiestnená vo vnútri šošovky otáčajúcej sa v žľabe 1200 libier ortuti. Lode môžu vidieť svetelný lúč vo vzdialenosti 40 míľ a z dosahu 120 míľ lietadlom letiacim vo výške 10 000 stôp. Výhľady stoja za prechádzku až na vrchol kopca.

Golfisti milujú Bermudy. Existuje množstvo ihrísk s rôznym terénom a cenovými hladinami. Mali sme to šťastie, že sme mohli hrať kurzy Mid-Ocean Club a Port Royal. Mid-Ocean je klasické staré ihrisko s množstvom problémov na ceste a určite náročnou prechádzkou. V tom čase počas našej návštevy ihrisko Port Royal prechádzalo rozsiahlou rekonštrukciou pre Grand Slam. Ihrisko Port Royal má veľa piesku a pre priemerného golfistu to nie je ľahké. Navštívili sme, aj keď sme nehrali Tuckers Point, ktorý susedí s Mid-Ocean. Tuckers Point ponúka rozprávkové ihrisko, tenis, polosúkromnú pláž a krásne golfové ihrisko s pozoruhodne podobným terénom ako Stredný oceán.

Pláže na Bermudách sú krásne, možno dokonca najkrajšia na ostrove. Piesok je ružovo-bielej farby. Zistili sme, že nie je príliš ťažké dostať sa preč od davov a nájsť si odľahlé miesto na kúpanie. Bermudy sú krásne a oplatí sa ich navštíviť.